خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/02/11 - 16:05
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : بین الملل
مدیرکل بین الملل مجلس شورای اسلامی  در دیدار با سفیر تاجیکستان در تهران:

روابط ایران و تاجیکستان پس از وقفه ای کوتاه از سرگرفته شده و رو به رشد است

مدیرکل بین الملل مجلس در دیدار با نظام الدین زاهدی سفیر جمهوری تاجیکستان در تهران گفت: روابط ایران و جمهوری تاجیکستان پس از وقفه ای کوتاه از سرگرفته شده و در چارچوب اولویت سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران مبنی بر تعمیق روابط با همسایگان رو به رشد است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، کاظم شافعی مدیرکل بین الملل مجلس شورای اسلامی با نظام الدین زاهدی سفیر جمهوری تاجیکستان در تهران دیدار و درخصوص موضوعات دوجانبه و مورد علاقه گفتگو کرد.



شافعی در ابتدای این دیدار با ابراز خرسندی از روند رو به رشد روابط جمهوری اسلامی ایران و جمهوری تاجیکستان و از سرگیری روابط دوکشور پس از وقفه ای کوتاه، مناسبات میان دو کشور را مثبت و دوستانه ارزیابی و بر اولویت سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران به تعمیق روابط با همسایگان، به ویژه جمهوری تاجیکستان تاکید کرد.



وی در ادامه با تأکید بر نقش دیپلماسی پارلمانی در توسعه و گسترش همکاری ها و پیشبرد اهداف دو کشور، از سفر سال گذشته گروه دوستی پارلمانی کشورمان به دوشنبه یاد کرد و ابراز امیدواری نمود در آینده نزدیک شاهد دیدار روسای پارلمان‌های دو کشور باشیم.



مدیرکل بین الملل مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به روابط رو به گسترش دوکشور، بر آمادگی مجلس شورای اسلامی جهت محقق شدن اهداف مورد نظر برای گسترش روابط در کلیه زمینه ها و به ویژه در بخش تجاری ایران و تاجیکستان تاکید کرد.



نظام الدین زاهدی نیز در این دیدار بر تقویت همکاریهای پارلمانی برای ارتقای سطح مناسبات دو کشور در حوزه های مختلف تاکید نمود.



سفیر جمهوری تاجیکستان در تهران در ادامه، روابط دو کشور را رو به رشد خواند و افزود: توسعه مراودات دوجانبه می تواند به روابط نزدیکتر و ارتقا سطح همکاریهای فیمابین منجر گردد./



پایان پیام

  • کد خبر : 360906
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم